Als (groeiende) vrijwilligersorganisatie of burgerinitiatief kan het soms best een uitdaging zijn om de financiële administratie op orde te krijgen. Praktische Zaken ontwikkelt hiervoor een oplossing.
Op 25 september hebben we een oplossingsrichting gepresenteerd aan een aantal initiatieven en de input, wensen en ideeën opgehaald voor de verdere ontwikkeling. De reacties waren positief en daarom gaan we meteen aan de slag met het inrichten van de eerste administratie! In het kort houdt dit in dat we:
- een analyse maken van de bestaande situatie (zowel administratief als personeel)
- de administratie inrichten (afhankelijk bestaande situatie)
- gebruikers instrueren
- periodieke voortgangsinformatie geven en bespreken
- ondersteuning geven bij de verantwoording, begroting en jaarrekening
Het doel is dat burgerinitiatieven en vrijwilligersorganisaties op deze manier zelf hun eigen financiële administratie kunnen doen, zonder dat zij hier financiële kennis voor nodig hebben. Praktische Zaken biedt het hele pakket voor één jaar kosteloos aan in ruil voor het meewerken aan de gezamenlijke ontwikkeling van het systeem.
Wil je ook meedoen of meer weten? Bekijk de presentatie van 25 september hieronder of neem contact op.